پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118447
به عهدپارسالم وفادارم/مردم ايران درکنارمردم فلسطين، عراق و سوريه هستند/دنيا بداند ديگر تهديد يا تحريم در برابر اين ملت بزرگ تاثيرگذار نيست
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1831

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رييس جمهور در ابتداي سخنان خود با ابراز خرسندي از حضور در اين استان گفت: من در سالروز پيروزي جنبش مشروطيت که سرآغاز آزادي از استبداد و سرآغاز تمدن نوين در ايران عزيز بود به اين استان سفر کردم. در پيروزي جنبش بزرگ مشروطيت اين ديار و اين سرزمين و عشاير اين منطقه نقش تاثير گذاري داشتند. ديروز سالروز امضاي فرمان مشروطه بود. و کيست که نداند علما و بزرگان، مجتهدين و مراجع، عشاير و ايلات و مردم فداکار اين سرزمين چه نقشي را براي تحول و انقلاب بزرگ ايفا کردند.

روحاني با بيان اينکه بيش از صد سال از زمان مشروطيت مي گذرد افزود: عشاير و نخبگان ما همان ويژگي ها را دارند و با ايستادگي در برابر انواع استعمار و مداخلات خارجي، حرکت در مسير قانون گرايي و اخلاق را ادامه مي دهند.

رييس جمهور گفت: در آغاز تبليغاتم در شهرکرد گفتم که حاضرم از بام ايران و مردم سخن بگويم.امروز نيز به همان ديار و شهر پرافتخار برگشته ام تا به شما مردم بگويم به عهد پارسالم وفادارم. و آنچه پارسال در سنخراني شهرکرد گفته ام پاي آن ايستاده ام.

روحاني در ادامه افزود: مردم ايران در يک ماه گذشته از مقاومت مردم بزرگ و صبور غزه فلسطين حمايت کردند. مردم ايران از آنهايي حمايت کردند که کودکان و زنانشان در برابر بمب و موشک اهدايي استکبار به دست ظالمانه ترين گروه خونخوار، يعني صهيونيسم کشته شدند ولي با مقابله و مقاومت پيروز خواهند شد. مردم ايران در کنار مردم فلسطين و از روز اول در کنار عراق و سوريه بوده و هستند.

رييس جمهور با بيان اينکه امروز سياست خارجي ايران با ديروز متفاوت است گفت: دولت در برابر محاکمه ظالمانه مردم ايستاد و راه قدرتهاي بزرگ را مسدود کرد که طي آن هفت ميليارد دلار از چنگ آنها به دست آمد و اين اولين قدم است. قدم هاي بعدي برداشته خواهد شد .

رييس شوراي عالي امنيت ملي گفت: دنيا بداند ديگر تهديد يا تحريم در برابر اين ملت بزرگ تاثيرگذار نيست. ما نرمش قهرمانانه اي داريم . همانطور که رهبري گفته است تسليم در برابر ظالم ممنوع است. اما منطق از طريق معيارهاي اسلامي و قرآني سيره پيامبر، امام مجتبي و امام رضا و ائمه اطهار(ع) است. با ديگران با منطق و استدلال سخن ميگوئيم و حقوق مردم را باز پس ميگيريم و به فضل خدا به همه حقوق ملت دست خواهيم يافت.

روحاني با اشاره به ثبات نسبي در اقتصاد کشور گفت:  مردم ديگر براي خريد ارز خارجي و سکه حرص نمي ورزند و آنها را به عوان ذخيره و زير تشک هدايت نمي کنند! امروز مردم احساس ثبات ميکنند و در بازار بورس و سکه و طلا ثبات و آرامش به کمک شما مردم به اقتصاد بازگشته است.

رييس جمهور در پاسخ به شعارهاي مردم درخصوص وضعيت نگران کننده آب استان گفت: اگر طرحي به مردم اين استان و يا به چشمه سارهاي اين استان لطمه اي وارد کند، دولت خود مانع خواهد شد. من همانطور که در اهواز به مردم خوزستان گفتم مسير موجود در سرشاخه هاي کارون و زاينده رود براي بهره برداري به منظور آب آشاميدني امکان پذير است.

وي افزود: اگر در جايي استفاده هاي غير آشاميدني از آب باشد، آن جا ديگر حقوق مردم در ميان است و بايد عادلانه برخورد شود. اين دولت بر مبناي عدالت و مساوات، حقابه کشاورزان و همه آنها که از آب بهره مند مي شوند را رعايت مي کند، شما مردم نگران نباشيد که عادلانه رفتار خواهد شد.

رييس جمهور با اشاره به مشکلات آب در کشور گفت: کشور ما در روي کمربند خشکي قرار دارد به همين دليل بايد از طريق علمي از آب استفاده کنيم.

روحاني يکي از طرح هاي مهم در سفر خود به استان را طرح انتقال آب آشاميدني از منطقه بن به شهرکرد و بروجن برشمرد.

رئيس جمهور اعلام داشت: مساله دوم راه آهن استان است که اصفهان را از طريق شهرکرد به خوزستان متصل خواهد کرد و براي اين طرح بيش از يک ميليارد دلار هزينه برآورد و پيش بيني شده است.

وي ادامه داد: امروز تصويب اين طرح را در محضر شما مردم چهارمحال و بختياري اعلام مي کنيم، اين طرح به وزارت راه و شهرسازي ابلاغ شده است که بايد به عنوان طرح دولت تدبير و اميد به صورت رسمي آغاز شود، با احداث تونل هاي متعدد در اين مسير، پيش بيني  براي اجراي اين طرح هفت سال است که بايد راه آهن چهارمحال و بختياري توسط مسولان، در پنج سال انجام گيرد.

رئيس جمهور، طرح تکميل فولاد و راه اندازي کارخانه آهن اسفنجي را طرح سوم در دست اجرا در چهارمحال و بختياري دانست و گفت: اين طرح ها طبق قول مسئولين با کمک صندوق توسعه ملي در سال ?? و ?? اجرايي و عملياتي مي شوند.

وي گفت : طرح چهارم قابل اجرا در اين استان، گردشگري و توريسم است. اين استان بايد مرکز و قطب گردشگري کشور شود. اين همان قولي است که در سخنراني تبليغاتي انتخابات پارسال در چهارمحال و بختياري اعلام نمودم.

وي ادامه داد: به معاونت مربوطه و مسول سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هم ابلاغ شده است که طرح جامع گردشگري تا پايان امسال تهيه و تدوين شود.

رئيس جمهور بيان داشت: با اجرايي شدن اين طرح، در بخش صنايع دستي بيش از شش هزار شغل جديد ايجاد مي شود که با کمک صندوق توسعه ملي نهايي خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه در تعطيلات عيد فطر امسال بيش از يک ميليون گردشگر به چهارمحال و بختياري سفر کرده اند گفت: با عملياتي شدن اين طرح بزرگ، بخشي از ثروت و هزينه ها به اين استان وارد مي شوند.

رئيس قوه مجريه همچنين افزود: علاوه بر طرح هاي مذکور، در سراسر استان هفتاد و نه طرح ديگر با اعتباري افزون بر ???ميليارد تومان در سال ?? و ?? افتتاح خواهند شد.

وي با اشاره به اينکه دولت براي مساله سلامت و بيمه مردم، اهميت ويژه اي قايل است گفت: در طول ماه هاي گذشته طرح تحول نظام سلامت در کشور به مرحله اجرا رسيد که با اين طرح، ميزان هزينه هاي مردم شهرها در بيمارستان به هفت درصد و روستاييان به ? درصد کاهش يافت.

دکتر روحاني اظهار داشت: اين دولت در شهريور ماه پارسال قيمت تضميني گندم را اعلام کرد و بهترين اثر آن، اين بود که گندم خريداري شده از کشاورزان ، بيش از هفت ميليون تن خواهد بود که نياز مردم کشور را در بخش نان و غلات تامين مي کند.

منبع: جهانبين نيوز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html